Recenze - Cesta kolem světa za 80 dní








Autor: Jules Verne
Orig. název: Le tour du monde en 80 jours
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 1873
Počet stran: 394 (e-book)


Všem známá kniha o tom, jak se Fileas Fogg vsází s členy reformního klubu, že je možné objet celý svět za 80 dní. Jeho plán se všem zdá absurdní, avšak o tom zda se mu to podaří se dočtete v této výborné knize, která v sobě skrývá napětí, dobrodružství a spoustu dalšího.(databazeknih.cz)


Phillias Fog je angličan, který je velmi chytrý ale zároveň jeho život není ničím vyjímečný. Svůj denní režim má pevně stanovený a pro každý den stejný. Na začátku příběhu přijde nového sluhu, francouze Passepartouta.
 
Hned ten den v Reformním klubu hovoří s lidmi, kteří jeho víru v přesnost nesdílí a když začne všechny přesvědčovat o tom, že lze podniknout cestu kolem světa za přesně 80 dní, nikdo mu nevěří. Phillias si je ale svým přesvědčením natolik jist, že nakonec přijme sázku o 20 000 liber. Ještě ten den se musí vydat na cestu spolu se svým sluhou.
 
V patách mu je detektiv Fix, který má podezření, že právě Fog vykradl banku.

Na cestě Philliase čeká neskutečná dobrodružství, boj s časem i přírodními živly a dokonce se vydá zachránit i mladou dámu v nesnázích. Jak toto celé dopadne?


POSTAVY:

Phillias - je klidný, milý a chytrý angličan, který má rád ve všem přesnos a pořádek. Na cestu kolem světa se vydává ale ze světa nic nevidí, jeho vášní jsou hry

Passepartout - francouz a nový sluha Foxa, svého pána si velmi oblíbí a snaží se mu pomáhat (i když to několikrát vypadá opačně)

Fix - detektiv, který je přesvědčený o Fogově vině. Při jakékoli příležitosti hází klacky pod nohy Fogovi

Aouda - málem ji v Bombaji upálili spolu s jejím mužem. Fox spolu se svým sluhou ji zachránili


OBÁLKY:
Četla jsem ji jako e-knihu, tudíž nemám obálku, ale doma mám také jedno vydání tohoto skvělého příběhu, a to z edice od Deníku, který vycházel již dávno. V současné době se připravuje od OMEGY nové vydání, na které se velmi těším.

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
Filmové zpracování z roku 2004 miluji, je to neskutečně zábavné a krásně přepracované. Film miluji natolik, že jsem ho viděla již několikrát. Ze svého dětství ale miluji španělský seriál na motivy knihy, kde hlavní hrdinové byli různá zvířátka. Dodnes, když si na seriál někde narazím, alespoň minutku mu věnuji.


MOJE HODNOCENÍ:
Kdo by neznal tento slavný příběh, na nějž existuje několik filmových adaptací nebo i seriálová pohádka Willy Fog. Mně se tento příběh vždy velmi líbil a tak teď jsem po e-knize hned chňapla a s chutí si ho poprvé přečetla.
 
Kniha je napsaná velmi svižně, stylem spíše z vyprávění a jen hrstky dialogů, takže to není žádné náročné čtení a knihu máte za den přečtenou.
Nápad Verna se mi velmi líbil a celkově jsem to četla s milým pobavením, opravdu to ve mně zanechalo příjemný pocit. Oblíbila jsem si všechny postavy a s chutí sledovala, jak cesta kolem světa probíhala.
 
Rozhodně Vám ji mohu jen doporučit. Ale zda si myslíte, že poslední filmová adaptace vycházela z tohoto románu, jste na omylu. Všem mohu knihu jen doporučit.

100 %

Žádné komentáře

Albatros