Recenze - Čísla: Na útěku


 
Autor: Rachel Ward
Orig. název: Numbers: Time the run
Série: Čísla
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2009, v ČR
Počet stran: 316
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Marie Fulková


Od chvíle, kdy zemřela její matka, Jem věděla o číslech. Věděla o nich už mnohem dřív, vlastně odmalička. Když se podívala někomu do očí, registrovala v nich číslo. Ale jeho význam zjistila v den, kdy její matka zemřela na předávkování drogami. Číslo znamenalo datum úmrtí.
Jem prožívala těžké dětství. Stěhovala se od jedné pěstounky k druhé a všude si připadala jako cizinec. Nejraději se toulala sama a tak tomu bylo i v okamžiku, kdy potkává kluka, jemuž přezdívají Pavouk. Náhodné setkání jí změní život. Nachází někoho opravdu blízkého a svět se rázem stává snesitelnější. Společně se potulují kolem jednoho z londýnských kanálů, klábosí o všem možném a pomalu se sbližují. Na jednom z výletů do města se stanou svědky tragického neštěstí, které Jem předem předpoví. Oni sami katastrofě uniknou, ale ta je jen začátkem událostí, které navždy otřesou jejich životy(databazeknih.cz)




Jem je patnáctiletá dívka, které zemřela její matka na předávkování když byla malá. Už jen tento fakt nese těžce, ale co je pro ni ještě horší je to, že od té chvíle pochopila, co znamenají čísla. Jem totiž vidí v očích každého člověka čísla - datum, kdy ta osoba zemře.

Jem není žádný andílek, kouří, mluví sprostě. Má svého nejlepšího kamaráda Terryho, kterýmu nikdo neřekl jinak, než Pavouk. Černoch, který byl stejný jako ona, jen neviděl čísla. Jem trápí, že vidí Pavoukovo číslo, které je se čím dál více blíží.

Jednoho dne jsou spolu u London Eye, kde Jem zahlédne u všech lidí stejné číslo a dojde jí, že se něco zlého stane a tak přinutí Pavouka zdrhnout. Podaří se jim se zachránit v poslední vteřině, ale oba je pak začne hledat policie s podezřením, že s tím oba mají něco společného. Pavouk s Jem se tedy vydávají na dobrodružnou cestu...

POSTAVY:
Jem - patnáctiletá dívka s těžkým "viděním" žije jak nejlíp umí, Pavouka má doopravdy ráda ale nechce si ho pustit k sobě. Schovává se za silnou skořápku
Pavouk (Terry) - ve skutečnosti je do Jem zamilovaný ale ví, že ona nechce nic milého a tak se podle toho chová.
Karen - babička Jem, která se o ni stará
Val - babička Pavouka je moc hodná a obě děti má ráda a pomáhá jim

OBÁLKA:

Česká obálka mě neskutečně upoutala. Moc jsem nepochopila, proč je ve dvou barevných provedeních - růžová nebo oranžová. Ale celkově se mi naše obálka líbí nejvíce. Ty ostatní se mi nelíbí až tedy na tu, kterou jsem dala jako první, ta mi přijde i zajímavá.







MOJE HODNOCENÍ:
Kniha na kterou jsem byla neskutečně zvědavá mě zpočátku chytla, pak to trošku opadlo a na konci mě to neskutečně chytlo. Nemůžu říci, že to byla nejlepší kniha, ale rozhodně velmi zajímavá. Autorka se mohla jistě více rozepsat, protože ten námět je opravdu povedený.
 
Co se týče hlavních postav - Jem je dívka, která je drsná a nejde pro urážku, cigaretu apod daleko. Není to žádná slabá květinka a tím je jedinečná, není totiž ani hloupá. Pavouk mi byl od začátku velmi sympatický a byla jsem zvědavá, jak to s nimi nakonec dopadlo.
 
Co se týče závěru, nechci spoilerovat, ale ten konec mě vážně dostal.
Knihu bych doporučila těm, co četli například Divergenci, Hunger games.

70%

Žádné komentáře

Albatros