Recenze - Čtyřka (Divergentní povídky)

Orig. název: Four: A divergent collection
Série: - Povstalecká trilogie
Pořadí v sérii: #4 (0)
Rok: 2014, v ČR 2015
Počet stran: 192
Překlad: Radka Kolebáčová

Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými - zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů - nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem. (databazeknih.cz)

Tobias Eaton, šestnáctiletý chlapec, který žije v odevzdanosti jen se svým otcem. Je to samotář a nese si na bedrech velké tajemství. Jeho otec ho bije a chová se k němu ošklivě. Když jeho test předurčí, že se hodí pro frakci odevzdanost, sám v sobě má boj. Nakonec se rozhodne pro neohrožené. V prvních chvílích je tomu rád, ale nastávají i okamžiky, kdy tohoto rozhodnutí lituje. Avšak blíží se den, kdy se objetí Beatrice Priseová....

Tobias (Čtyřka) - mladík z odevzdanosti, který neměl lehké dětství. V Neohroženosti se po čase najde a ukáže všem, co v něm je.
Triss - v těchto povídkách je jen velmi málo a nic se o ní člověk nedozví. Ale i tak jsem ráda, že se tu mihla
Eric - pochází z Upřímnosti a je to pěkný hajzlík. Na obličeji má množství piercingů. Je stejně starý jako Čtyřka
Max - učitel Čtyřky, také si k němu udělal jakési pouto a snažil se mu nabídnout dobrou práci Amar - učitel Čtyřky, oba se spřátelili,

OBÁLKY:
Česká obálka a vlastně i původní se mi velmi líbí. Krásně sedí k celé sérii a zároveň provází poutem ke Čtyřkovi. Ta modrá je nádherná.

Na Čtyřkovy povídky jsem se neskutečně těšila. Celá série se mi totiž moc líbila, takže tato kniha byla nezbytnost. Konečně jsem se k ní dostala a musím říct, že mě bavila. Sice už jsem předem věděla co a jak se stalo a stane, ale i tak jsem dozvěděla nové věci. Čtyřkovu postavu jsem měla jako v předešlých dílech, v oblibě. Eric mě štval a vše se neslo v duchu celé série. Kniha je napsána z pohledu Tobiase a on nás postupně seznamuje se čtyřmi kapitolami ze svého života. Mezi jednotlivými povídkami je určitá mezera ale i přesto se čtenář necítí o nic ochuzen. Jako bonus je tam pár zajímavých krátkých povídek s Triss. Krásně mě ty povídky naladily na blížící se premiéru filmu. Takže všem mohu jen doporučit.

Veronica opět potvrdila, že umí skvěle psát a těmito povídkami dopověděla příběh Tobiase. Divergence se stále řadí na mou nejoblíbenější dystopii a jsem proto ráda, že tyto povídky vyšly i u nás.

Pro zajímavost fanouškové chtěli tuto knihu také zfilmovat, ale kvůli věku Tobiasova představitele od tohoto nápadu upustili.

95%