Recenze - Hunger games: Vražedná pomsta




Autor: Suzanne Collins
Orig. název: Catching fire
Série: Hunger games
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2009, v ČR
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Zdík Dušek


Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?(databazeknih.cz)



Katniss a Petta se stali vítězi Hladových her a vrátili se domů. Oba si jsou vědomni toho, že Kapitol nezapomene na jejich "opovážlivost" z konce her. I když jsou oba doma se svou rodinou, vzájemně cítí, že nic už není jako dřív. Oba už nemusejí pracovat, mají spoustu peněz, žijí v hezkém domě a čeká je trenérská práce na nadcházejícíh hrách.
 
Stále předstírají lásku ale ve skutečnosti se prakticky nevídají. Peetu to velmi trápí a Katniss každou noc miva noční můry, vzpomíná na příjemný pocit z Peetovy náruče..

Nastává doba, kdy Katniss a Peetu čeká Turné vítězů, kdy postupně navštíví všechny kraje. Znovu se setkávájí se starými známými a jsou na očích publiku. Když Katniss navštíví prezident Snow, Kat pochopí, že na jejich troufalost nikdo nezapomněl, že je čeká trest.

A když se vyhlašují Čvrtohry, speciální hry ve kterých měli Katniss a Peeta trénovat splátce, prezident vyhlásí speciální pravidla - novými splátky se stanou bývalí vítězové her! Katniss má jasno, že jako žena je jedinná, které se to u jejiho kraje podařilo, takže se vrací. A teď už jen zbývá určit, zda bude vylosován Peeta nebo Haymitch...



POSTAVY:
Katniss - oproti prvnímu dílu se příliš nezměnila, pořád je to ta samá odvážná dívka, která stále nemá jasno ve svých citech - Hurikán nebo Peeta?
Peeta - vítěz her, který je stále zamilovaný do Katniss a udělal by vše proto, aby ji ochránil
Hurikán - vzpurný mladík, který miluje Katniss, mrzí ho, že Katniss jeho city asi neopětuje a žárlí na Peetu
Finnick - vítěz her

OBÁLKA:
Druhá obálka krásně ladí s prvním dílem a mně se líbí obě stejně, jsou sympaticky malé - do ruky a mají jednoduchý vzhled, který má své kouzlo.



MOJE HODNOCENÍ:
Tento druhý díl byl stejně skvělý jako ten první, což se mi stalo asi poprvé u nějaké série. Akorát je pravda, že tento druhý díl končil více otevřeně a napínavě, takže se už nemohu dočkat dalšího dílu.
Všechny postavy mi byli v knize sympatické až na prezidenta Snowa. Haymitche jsem si také oblíbila a doufám, že v dalším díle bude mít větší prostor.
Trojúhelník mezi Katniss, Hurikánem a Peetou se mi také líbil. Nebyla to velká lovestory, žádné velké vyznání ani přehnaná romantika tu nebyla. Ale pro mě docela těžké říct, komu fandit, oba mi připadají velmi sympatičtí ale je pravda, že asi více fandím Peetovi.
 
Kniha není nikde natahovaná, má jen kolem 300 stran a to mi plně vyhovovalo. Tato série mi přijde úžasná a velmi se mi líbí, jen je pravda, že je v ní hodně zla a vražd.

100%

Žádné komentáře

Albatros