Recenze - Hvězdy nám nepřály

  
Autor: John Green
Orig. název: The fault in our stars
Pořadí v sérii: #1 
Rok: 2012, v ČR
Počet stran: 240
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Veronika Volhejnová

"Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě."



Hazel Grace Lancasterová je mladá, hezká, sedmnáctiletá dívka, která umírá na rakovinu. Na jednom sezení pro nemocné rakovinou se seznámí s hezkým Augustem Watersem. Gus prodělal rakovinu a díky ní přišel o nohu. V době jejich seznámení je jeho stav stabilizovaný. Na sezení se jí původně vůbec jít nechtělo, ale její máma chtěla, aby si získala nové přátele.
 
Hazel vystudovala střední školu  dálkově, a i když jí je teprve sedmnáct, studuje vysokou školu, která ji velmi baví.

Hazel se Augustovi okamžitě zalíbí a začne jí nadbíhat. Například jí přinese květiny nebo začne číst její nejoblíbenější knihu. I Hazel není Gus lhostejný, i když se tomu z počátku brání. Dokonce mu řekne, že nechce aby ji políbil, ani aby se jejich vztah dále rozvinul. Chce aby zůstali jen kamarádi.
Postupně se ale mezi nimi vyvine silný cit, který se časem mění v lásku.


Hazel má svou nejoblíbenější knihu - Císařský neduh, o dívce, která umírá na rakovinu. Kniha končí uprostřed věty a Hazel by velmi ráda věděla, jak to dopadlo s ostatními postavami. Několikrát psala autorovi knihy, ale ten nikdy na její dopis neodpověděl.
Gus mu napíše email a dostane se mu odpověď. Zanedlouho Gus i Hazel odjíždějí do Amsterdamu i s její maminkou. Společně se tam setkají se spisovatelem, zajdou si i do muzea Anny Frankové.....

POSTAVY:
Hazel je statečná dívka, smířená se svým osudem. Má ráda své rodiče a mrzí ji, že jim ublíží, až se její život naplní. Po setkání s Augustem se její život změní a ona začne být veselejší. Postupně se do něj zamilovává.
August je milý mladík, který kvůli rakovině přišel o nohu. Před časem měl přítelkyni, která zemřela na rakovinu a Hazel mu ji připomíná. Do Hazel se upřímně zamiluje a je rozhodnutý pro ni udělat první i poslední.
 
OBÁLKA:
V ČR vyšla kniha opět jak s původní obálkou v hardbacku, tak s filmovou obálkou v paperbacku. Doma mám paperback od Yoli, který je prostě nádherný!

FILMOVÉ ZPRACOVÁNÍ:
Jsem ostuda a doposud jsem film neviděla. Doma mám dokonce originální DVD ale ještě jsem neměla chvilku si film pustit. Možná je to tím, že vím, že budu u filmu brečet.

MOJE HODNOCENÍ:
Kniha je psaná ich formou ze strany Hazel. Hvězdy se mi četly velmi dobře. Věty jsou srozumitelné a autor se nezabýval zdlouhavým natahováním děje. Vše má tzv. hlavu a patu.


Od první stránky mi bylo jasné, že to bude velmi dojemné.
Kniha se mi na začátku četla velmi jednoduše. Byla lehká, taková milá a úsměvná oddechovka. Ani jsem nevnímala, že už jsem na sté straně. A pak to najednou začalo. Okamžitě jsem tomu propadla a musela jsem knihu dočíst. Je pravda, že jsem ji u posledních kapitol odkládala, ale jen proto, že jsem nechtěla propadnout slzám. Rozhodně ve vás kniha po přečtení něco zanechá.Při čtení posledních stran jsem polikala slzy.

Nutno dodat, že filmová obálka je přímo nádherná.
Příběh je velmi jemný, něžný, ale bohužel i reálný.

95%

Žádné komentáře

Albatros