Recenze - Na co Alice zapomněla



Autor: Liane Moriarty
Orig. název: What Alice forgot
Série: -
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2010, v ČR
Počet stran: 432
Nakladatelství: Ikar
Překlad: Šárka Kadlecová


Alice se jednoho dne probudí s šílenou bolestí hlavy v tělocvičně, aniž by tušila co tam dělá, a navíc zjišťuje, že se jí z paměti vymazalo 10 let jejího života. To poslední, co si pamatuje je to, že čeká své první dítě se svým skvělým manželem Nickem. Ten den jí přijde, že je vše kolem ní naruby. Nejenže, už není těhotná - má dokonce tři děti, na které si vůbec nevzpomíná. Dále se dozvídá, že se svou sestrou Elizabeth velmi odcizily, její nejlepší kamarádka Sophie už není její nejlepší kamarádka, její matka si vzala jejího tchána a co nejhorší, její milovaný Nick se k ní najednou chová hrozně? Alice ničemu nerozumí a nechápe, co se s jejím životem stalo.



Alice je třiceti devítiletá matka tří dětí. Velmi o sebe dbá, sportuje a je společenská. Jednoho dne upadne v tělocvičně a velmi se uhodí do hlavy. Po jejím probuzení všem tvrdí, že jí je dvacet devět let a že je těhotná. Když se dozvídá, že je rok 2008 a že si nepamatuje nic za posledních deset let, je v šoku. Jediné, co si okamžitě přeje, je aby k ní přišel její milující manžel Nick, a řekl jí, že je vše v pořádku. Jenže to se nestane, Nick je mimo město a navíc, když se jí s ním podaří spojit po telefonu, Nick je na ní velmi nepříjemný, aby ještě ne, když se rozvádějí! Alice neví, co si počít. Navíc k ní do nemocnice přichází její sestra Elizabeth, se ktrou vždy měly skvělé vztahy ale tomu nyní tak není. Alice si začíná zoufat, tento její nový život se jí vůbec nelíbí a to netuší, že to všechno je teprve začátek...

Alice není jediná, kdo řeší životní trable. Elizabeth se roky pokouší o umělé oplodnění ale vždy se to buď nepodaří nebo o miminko přijde. Alicina matka se znovu provdala a její babička Frannie zase bloguje o své rodině a řeší konec svého života.

POSTAVY:
Alice - mladá žena, která svého muže velmi miluje, stará se o své tři děti. Po ztrátě paměti se chová stejně jako před deseti lety a její nové já se jí příliš nezamlouvá
Nick - manžel Alice, má rád své děti a v současnosti je pracovně velmi vytížený ale zase ho jeho práce baví
Elizabeth - roky se pokouší otěhotnět, ale marně. Po všech těch zklamáních je z toho poznamenaná její psychika
Dominick - ředitel školy Aliciných dětí, Alice se mu velmi líbí a jí není lhostejný

OBÁLKA:


Česká a zároveň i originální obálka se mi líbí moc. Má neskutečně krásné barvy a zadní strana a kniha bez přebalu? Nádherná prostě. Kniha je skvělá jak na povrchu, tak uvnitř. Jiná (ta červená) podle mě inspirovala autory na vzhled knihy bez přebalu. A co se týče ostatních obálek, tak mě nijak moc extra nezaujaly, česká je nejlepší.



MOJE HODNOCENÍ:
Na tuto knihu jsem se neskutečně těšila, fakt, že pojednává o ztrátě paměti mě velmi těšil. Hned, jak mi kniha přišla, pustila jsem se do četby a během chvilky jsem měla přečteno 70 stran. Sice jsem knihu četla celkem týden a půl, ale to bylo z nedostatku času.
 
Kniha se čte velmi rychle, i když je pravda, že je napsána celkem popisně. Často se vracíme v ději a dozvídáme se fakta z minulosti i z dětství.
 
Kniha se mi každopádně moc líbila a určitě si ji znovu přečtu. Alice mi byla velmi sympatická. Na začátku mi jí bylo velmi líto, zjištění, že jste zapomněla 10 let ze svého života a k tomu se probudíte a vše, na co jste byla zvyklá, je jinak, musí být hrozný. Avšak existuje spousta lidí, které se paměť nikdy nevrátí...
 
Na začátku příběhu nevíte vlastně vůbec nic. Seznamujete se s ženou, která Vám sdělí, že je těhotná a že je rok 1998, a najednou zjišťujete, že ztratila paměť. Spolu s ní potom začínáte rozmotávat klubko tajemství těch ztracených vzpomínek.
A Nick a Dominick? Osobně, Ncka jsem si více oblíbila. Sice když se v ději poprvé objevil, působil jako pěkný lump, ale z Aliciných vzpomínek jsem si ho velmi oblíbila. Samozřejmě, nebyl dokonalý a k životu by byl asi Dominick lepší, ale kdo si vybere lepší život?
 
Závěr se mi též moc líbil. Kniha skončila přesně tak, jak měla. Vše ze života a nádherné propletené, takže musím moc pochválit autorku.

A TAK SI TOHO DNE ALICE MARY LOVEOVÁ ZAŠLA DO TĚLOCVIČNY A NĚKAM PŘITOM ZALOŽILA JEDNO DESETILETÍ SVÉHO ŽIVOTA.

100%

 

Žádné komentáře

Albatros