Recenze - Pekáč buchet



Autor: Kateřina Petrusová
Orig. název: -
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 2014
Počet stran: 152
Nakladatelství: Fragment
Překlad: -

ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší.

Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.(databazeknih.cz)



Klára miluje vaření a píše pro ženský časopis Stella články o vaření. Se svým životem je poměrně spokojená. Jednoho dne si ji zavolá do kanceláře její vedoucí Anna, a požádá ji, aby udělala rozhovor s jedním úspěšným sportovcem Matoušem Kopřivou, protože Míša, která měla rozhovor dělat, je v nemocnici. Kláře se zpočátku vůbec nechce ale pak na to kývne.

V restauraci, kde se sejdou, za Klárou přijde mladý, hezký, sexy mladík - který je mladší než Klára a ona je z něj vedle. Ze začátku jí přijde velmi protivný, ale postupně na něj začne měnit názor. Jenže Klára je zarytý antisportovec a Matouš sport miluje..



POSTAVY:
Klára - antisportovkyně, která miluje vaření a vše kolem. Matouš se jí líbí ale zprvu se jen provokují
Matouš - sport je jeho vášní, holky na něj letí ale jemu se zalíbí starší Klára, která mu ze začátku stále dává košem. Je mistrem Evropy v v lezení po zledovatělých vodopádech
Míša - redaktorka a kamarádka Kláry, zalíbí se jí doktor Miloň ale neví, jak se k němu přiblížit. Je vtipná a bláznivá ale skvělá kamarádka
Miloň - doktor a kamarád Matouše, který nemá lehký život


"JSEM ZVĚDAVÁ, JESTLI MU TAK BUDEŠ ŘÍKAT I V POSTELI. ,KOPŘIVO, OPÍCHEJ MĚ!" UŠKLÍBLA SE.
"KOPŘIVA NEPÍCHÁ, KOPŘIVA PÁLÍ."
"KOPŘIVA ŽAHÁ, ALE DOBŘE VÍŠ, ŽE O TO TU NEJDE."

OBÁLKA:
Ta titulka mi přijde jednoznačně fantastická! Klára a Matouš jsou zde vyobrazeni a jinak je na celé obálce jen jídlo. Obálka vypovídá i o příběhu.

"UKAŽ PEKÁČ," VYBÍDLA JSEM HO. PROTOČIL OČI A ÚŠKLÍBL SE:
"JE TO BŘICHO, MILÁČKU, NE PEKÁČ."
"PEKÁČ BUCHET," TRVALA JSEM NA SVÉM. "UKAŽ."

MOJE HODNOCENÍ:
Na tuto knihu jsem se těšila, protože tato česká autorka si mě získala už Zakázanou přitažlivostí (recenze zde). Tento příběh je psán ze strany Kláry, dělený na kapitoly, u kterých vždy na začátku najdeme nějaký recept. Knížka má jen 160 stran ale rozhodně jsou plně využité na obsah, nikde není nudná pasáž.
 
Příběh je ze života, vtipný a milý zároveň. I když od začátku je vám hned jasné, jak děj bude pokračovat, rádi budete tuto knihu číst. A rozhodně stojí za přečtení, protože závěr, vás vážně překvapí.
 
Velmi se mi líbilo, že to bylo oddechové čtení na dvě odpoledne, kde se člověk pobavil, potěšil a zároveň si z příběhu i něco odnesl. Tato kniha ve mně zanechala silný dojem a ještě chvíli potrvá, než mě to opustí.
 
Klára mi byla velmi sympatická, její myšlenky byly vtipné a trefné. Ráda jedla ale nechtěla být příliš tlustá a tak se o sebe i starala, chodila do posilovny, i když to neměla ráda. Mockrát jsem se v ní sama viděla a bavilo mě, že řeší podobné situace, jako já.
 
Matouš byl milý, hodný kluk, jen mě mrzelo, že autorka nenapsala o kolik byl starší. Sám mi moc připomínal mého přítele.
 
V závěru mi přišlo, že by autorka mohla napsat ještě nějaké pokračování, třeba o Míše, což bych rozhodně brala všema deseti.

95%

Žádné komentáře

Albatros