Recenze - Prvních 100


 
Autor: Kass Morgan
Orig. název: The 100
Série: 100
Pořadí v sérii: #1
Rok: 2013, v ČR
Počet stran: 280
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Ivana Svobodová



Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.
Stovka odsouzenců, pronásledovaných nástrahami divoké přírody a tajemstvími své minulosti, musí bojovat, aby přežila. Nikdy se z nich neměli stát hrdinové, ale nakonec mohou být poslední nadějí pro CELÉ lidstvo..(databazeknih.cz)


Když na Zemi přestal být možný život, lidstvo se uchýlilo do vesmírných lodí. Po třista letech má být na Zem posláno 100 mladých delikventů, aby zjistilo, zda je Země již obyvatelná. Ale tomu se stane o několik let dříve...
 
Kniha sleduje především osudy 4 hlavních postav. Clarke, mladé studentky medicíny, jejíž rodiče zahynuli pro porušení zákona a ona sama se stala jednou ze stovky. Wells, bývalý přítel Clarke, který ji ale zradil, když řekl svému otci - kancléři o něčem, čím se provinili její rodiče a tím je poslal na smrt. Clarke ho od té chvíli nenávidí, ale Wells ji miluje a udělá cokoliv, aby se k ní na Zem dostal. Bellamy, chudý mladík, který celý život skrýval smrtelné nebezpečí. Jeho matka přivedla na svět další díle - malou holčičku Octavii. V Kolonii je zakázáno mít více než jedno dítě a tak se musela Octavia celý život skrývat, jenže jednoho dne ji odhalili a vsadili do vězení. A poslední je postava Glass, mladé dívky z nejvyšších kruhů v Kolonii a nejlepší kamarádky Wellse, která se také něčím provinila, mimo to, že se zamilovala do chudého opraváře Luka. Sama je mezi stovkou ale uteče a zůstává jako jediná postava na lodi a tím se dozvídáme o dalších postavách v Kolonii.
 
Stovku čeká na Zemi nespočet překvapení, musejí se sami snažit o přežití a zároveň řeší srdeční problémy...

POSTAVY:
Clarke - milá, hezká a chytrá blondýnka, která se učila medicínu. Milovala Wellse ale po tom, co ji zradil a následkem toho zemřeli oba její rodiče, ho znenáviděla. Na Zemi se snaží všechny zachraňovat
Glass - bohatá a krásná dívka, která se zamilovala do chudého Luka, udělala by pro něj vše. Když byla poslána na Zem, utekla aby se mohla aspoň ještě jednou setkat se svou láskou
Bellamy - mladík, který celý život ochraňoval svou sestru, se musel dopustit něčeho, co nechtěl, aby se dostal na Zem se svou sestrou. Je vtipný a dobrý lukostřelec
Wellse - zamilovaný až po uši do Clarke, tíží ho co provedl, ale udělá vše proto, aby Clarke přežila, i kdyby měl jít přes mrtvoly..
Luke - miloval Glass a udělal by pro ni vše, velmi mi ublížila a tak si začal vztah se svou kamarádkou
Octavia - mladá dívka, která se trápila věčným skrýváním a posléze životem mezi cizími, je stále skoro dítě ale miluje svého bratra


OBÁLKA:

 
Česká obálka se mi velmi líbí. Když ale vidím ve stejném stylu tu americkou, možná se mi ta jejich líbí více. Výše vidíte ještě německou obálku, která mi přijde také hezká, vedle ní klasická filmová obálka. Existuje velké množství obálek ale tyto mi přijdou asi nejzajímavější.

FILMOVÉ (SERIÁLOVÉ) HODNOCENÍ:
Nejprve jsem viděla seriál, jehož první série mě nadchla. S nadšením jsem šla do knihy, ale ta mě bohužel po seriálu dost zklamala.

MOJE HODNOCENÍ:
Nejprve jsem začala sledovat seriál, i když jsem byla z několika recenzí velmi natěšená na knihu, která na mě čekala doma. Seriál jsem si velmi oblíbila a když jsem začala číct, zjistila jsem, že kniha a seriál jsou opět jiné a to i v dosti důležitých faktech (postavy jsou navíc nebo naopak některé chybí, činy některých postav a dokonce i jejich délka života...)
 
Styl psaní autorky se mi velmi líbil. Kass píše velmi svižně a zároveň poutavě, nechybí skoro v každé kapitole flashbacky, které zcela doplňují děj a čtenář tak poznává postavu lépe.
 
Příběh se mi líbil, byl napínavý, i když nejvíce na samém závěru a jsem šťastná, že již vyšel druhý díl, pro který si musím okamžitě dojít do knihkupectví. Co se týče příběhu, děj autorka vymyslela skvěle. Zase jiná dystopie (i když zde je to už i scifi), která nám ukazuje zcela jiný svět a neopičí se po HG. Líbilo se mi, že to bylo psáno v er-formě a tak jsme se příliš nezatěžovali obrovským množství myšlenek všech postav. Rozdělení na čtyři hlavní postavy, kde se vlastně každá odehrává jinde dává čtenáři možnost sledovat celou situaci jak ve vesmíru, tak na Zemi. -

80%

Žádné komentáře

Albatros