Recenze - Roštěnka

Série: Cocktail
Pořadí v sérii: #2
Rok: 2014, v ČR
Počet stran: 232
Nakladatelství: Mladá Fronta
Překlad: Jana Doležalová-Montorio

V pokračování Nabíječe se vztah Caroline a Simona podobá jízdě na horské dráze. Hra na společnou domácnost nebyla nikdy větší zábava... ani větší zmatek. I v práci toho má Caroline až nad hlavu - po odjezdu své šéfky na líbánky převezme vedení celé designérské firmy a navíc má na starost rekonstrukci nádherného starobylého hotelu v Sausalito. A protože její sexy přítel Simon létá fotografovat po celém světě, nezbývá jim než věřit v pravdivost rčení "láska i hory přenáší". Na skvělé milování po jeho návratech si ani jeden z nich samozřejmě nestěžuje!
Jednoho dne se však Simon rozhodne, že už má cestování plné zuby a začne trávit víc času doma. Mnohem víc. A byl by rád, aby víc času doma trávila i Caroline. Ačkoli jim však romantické eskapády jejich přátel poskytují dostatečné rozptýlení, čekají nástrahy dlouhodobých vztahů i na ně. Caroline ani Simon nechtějí sklouznout k tomu, aby svůj únik před stereotypem řešili stylem "co oči nevidí, to srdce nebolí", dokážou se tomu ale vyhnout?(databazeknih.cz)

Kniha je pokračováním úspěšného příběhu Nabíječ a pokračuje prakticky hned tam, kde jsme skončili v prvním díle. Vztah Caroline a Simona je krásný. Caroline pracuje jako interiérová designerka a Simon stále jezdí všude posvětě a fotí všelijaké krásy světa, takže bývá často pryč, to ale zjevně oběma vůbec nevadí. Na začátku knihy si projedeme několik měsíců, včetně Vánoc, jak je spolu prožili a poté začíná děj.

Carolinina šéfová a kamarádka Jillian se bude vdávat za Simonova kamráda Benjamina a tak se část knihy točí jen okolo příprav svatby tohoto páru. Caroline se má stát po dobu její nepřítomnosti její náhradnicí, na což se i těší. Jednoho dne přijde Simonovi domů pozvánka na školní sraz po deseti letech a nakonec se rozhodne tam s Caroline odjet. Má z toho obavy, protože od tragické smrti jeho rodičů tam nebyl, ale s Carolininou pomocí se rozhodne vše překonat. Jenže od tohoto dne se začne vše výrazně měnit. Simon najednou začne odvolávat jednu pracovní cestu za druhou a Caroline to začíná vadit....

A co přátelé hlavních dvou postav? Mimi a Ryan? Ti dva stále cvrdlikají jako dva holoubci. A co Sophia a Neil? Ti se rozešli ve zlém a kdykoli se někde potkají, vše končí velku hádkou nebo skandálem.

Caroline - najednou se z ní stává šéfová, milující přítelkyně sexy Simona a co bude další krok? Zvládne vše tato vtipná, chytrá a pracovitá kráska?
Simon - fotograf, který je věrný jen své Caroline najednou zatouží po domově
Jillian - šéfová a kamarádka Caroline, když se konečně zamilovala, rozhodla se provdat a odjet se s vým milým Benjaminem na několik měsíců objevovat krásy světa
Benjamin - kamarád Simona a budoucí manžel Jillian
Mimi - kamarádka Caroline, spolu se snaží dát do pořádku vztah Sophie a Neila ale vše tím jen horší
Ryan - přítel Mimi a kamarád Simona, který stojí na pánské straně pravdy
Sophie - po rozchodu s Neilem se velmi trápí
Neil - udělal chybu a snaží se ji napravit, ale Sophie mu nedává šanci
Clive = kocourek

OBÁLKY:
Tato česká a zároveň i originální obálka se mi líbí. Působí tajemným dojmem, když tam nemají vidět obličeje a líbí se mi možná i více než předchozí obálka a odstín fialové je super.

Od knihy jsem měla obrovské očekávání, protože jsem si první díl zcela zamilovala a těšila se na pokračování. Ale bohužel se mi dočkalo zklamání. Kniha má velmi málo děje, ano, je pravda, že je o životě ale člověk v ní jen čte dialogy a nic více. Rozhodně nebyla vtipná jako předchozí kniha ale i tak dokázala vyvolat úsměv na tváři. Změna Simonovi postavy mi také příliš nesedla, ano dala se pochopit a bylo zajímavé sledovat, jak člověk dospívá. Ale nesedla mi a Caroline, nechápala jsem, proč se stále na Simona zlobí.. Nelíbily se jí změny a pořád tak nějak chtěla mít volnější vztah.
Ale i když se mi nelíbily některé fakty, tak jsem si to ráda přečetla a sledovala, jak se jejich osudy dále vyvíjely. Rozhodně pro mě první kniha stále zůstavá skvělá ale myslím si, že kdyby to autorka ukončila jen nějakou kratší novelkou, tak by zas tak zle neučinila. Proto se teď těším na novelu, která v lednu vyšla v Americe, opět se v ní totiž setkáme s Caroline a Simonem.

V knize se můžete těšit na několik vánočních kapitol na začátku a uprostřed knihy, takže v předvánočním čase velmi dobrý nápad.

V knize se rozvíjí problémy dnešních vztahů, erotika, i nějaký humor a hlavně láska.

80%