Recenze - S láskou Rosie

Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 2004
Počet stran: 445
Nakladatelství: Motto
Překlad: Tomáš a Ludmila Havlíkovi

Někdy trvá věky, než najdete toho pravého...Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a "poklad na konci duhy". Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

Tato milá kniha je psána formou dopisů, mailů, sms zpráv. Hlavní hrdiny - Alexe a Rosie potkáváme hned v jejich dětství a jsme svědky jejich prvních lásek, prvních životních rozhodnutí. Alex sní o tom, že se z něj stane lékař a Rosie zase, že bude jednou vést hotel. Oba mají vybrané vysoké školy a moc se těší, až budou v jiném městě společně studovat.

Jenže v předposledním ročníku střední školy se Alexovi rodiče odstěhují a Alex odjíždí s nimi. Avšak slíbí Rosie, že na závěrečný ples rozhodně dorazí. Osud tomu ale chce tak, že Alex si špatně zarezervuje letenku a nemá se jak na ples dostat, Rosie tedy nakonec jde s pro ni nejhorším klukem - Brianem. Jak ji večer nebaví, popíjí a najednou jí Brian nepřijde zas tolik hrozný a nakonec skončí ve společnm loži....

Po pár měsících Alex nastupuje na vysokou školu a Rosie zatím nastupuje na mateřskou dovolenou. Brian se vypařil a tak vše zůstává na dívce a její rodině. Roky plynou a Rosie a Alex jsou stále nejlepšími přáteli i když je dělí oceán. Rosie se narodí dcera Katie, kterou všichni zbožňují a Alex se stává jejím kmotrem. Alex se na studiích zamiloval do své spolužačky a rozhodli se, že se vezmou. Rosie je z toho nešťastná, ví moc dobře, že Alexe miluje, ale nemá odvahu mu to říct....

Rosie - hlavní hrdinka, která přišla v osmnácti letech do jiného stavu a díky tomu přišla o všechny své sny, avšak nikdy to nevzdává
Alex - lékař a nejlepší přítel Rosie, udělal by pro ni vše
Katie - dcera Rosie a Briana, vyrůstá jen s matkou a mají spolu dobrý vztah, sní o tom, že se jednoho dne stane DJ
Toby - nejlepší kamarád Katie, znají se již od mala, chce se stát zubařem
Bethany - spolužačka Rosie a Alexe, byla to také jeho první láska a Rosie ji vždy nesnášela
Ruby - skvělá kamarádka Rosie, která je o deset let starší, vždy je pro svou kamarádku oporou
Greg - nápadník Rosie, který je hodný ale má své mouchy...

OBÁLKY:
První česká obálka s duhou mi přijde zvláštní a celkem hezká ale asi bych ji v knihkupectví i nechala ležet. Filmová obálka (u níž jsem tedy čekala méně stran a paperback) se mi líbí velmi moc i to, že je v hardbacku s přebalem. Opravdu neskutečně krásná kniha. Původní obálky si byly v různých městech velmi podobné, i naše česká se jí velmi držela, ale musím říct, že se mi více než ta naše první líbí ta původní barevná, na druhé je moc růžové.

Filmové zpracování se nedrží knižní předlohy. Na jednu stranu je to dobře, protože se mi závěr filmu líbil daleko víc. Na druhou stranu ve filmu chyběla spousta důležitých okamžiků. I co se týče postav, bylo jich ve filmu daleko míň a některé byli spojeny v jednu. Obsazení bylo zvoleno skvěle.

Na knihu jsem se velmi těšila po skouknutí traileru. Když jsem ale začala číst, hned v začátku jsem pochopila, že film a kniha jsou dva různé příběhy. Film jsem prozatím neviděla ale kniha mi přišla krásná. Nečekala jsem, že se mi tak bude líbit, obzvláště proto, jakým stylem je psána ale zapůsobila na mě velmi.

Dopisy, e-maily.. vše na sebe hezky navazuje a tudíž se sice nedozví přesný popis oblečení postavy, ale pochopí její city. Cecelia napsala mimořádný a dojemný příběh, který mě vynutil úsměv na tváři stejně tak, jako se na mé lícy objevily slzy.

Strany ubíhaly neskutečně rychle a přestože je to docela bichle, se mi četla velmi rychle a nechala ve mně příjemný pocit. Rozhodně si knihu ještě přečtu a Vám všem ji mohu jen a jen doporučit.

95%