Recenze - Setkání o Vánocích

Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 2012, v ČR
Počet stran: 272
Nakladatelství: Argo
Překlad: Jitka Jeníková

Laurie s Rachel jsou kamarádky už od dětství a tvořívaly nerozlučnou dvojku. Teď je jim třicet pět a jedna druhé nemůže být vzdálenější; elegantní single Laurie žije v Londýně a naplno se věnuje své kariéře v módním průmyslu; Rachel žije na první pohled idylický rodinný život v Yorkshiru. Když však Rachelina tchýně potřebuje nečekaně podstoupit lékařské vyšetření v Londýně a Laurie po katastrofách v práci i v milostném životě touží po útěku, výměna adres vypadá jako to pravé ořechové. Křehká Rachel záhy čelí nástrahám velkoměsta a při tom se snaží udržet manželství a celou rodinu pohromadě; Laurie se zatím usilovně snaží spřátelit s nedůvěřivými venkovany - a zapomenout na muže, který se nejspíš rozhodl, že jí zlomí srdce.(databazeknih.cz)

Kniha vypráví o dvou kamarádkách, Laurie a Rachel. Rachel žije v malé vesničce se svým manželem Aidenem a dětmi Zakem a Milly. Zatímco Laurie žije v Londýně a je to workoholička.

Je měsíc před Vánoci a u Bei, Racheliny tchýně, se začnou projevovat zdravotní komplikace. Je nutné odjet do Londýna a nechat jí udělat řadu vyšetření. zoufalou Rachel napadne požádat o pomoc Laurie, požádá ji o to, či by u ní nemohla chvíli bydlet. Laurie ale právě v práci kazí co může a její nadřízený jí pošle na dvouměsíční dovolenou. Laurie se tedy té nabídky chopí a obě ženy se domluví, že si na čas vymění bydlení. Laurie se aspoň vzdálí na kilometry od svého přitažlivého souseda Jaye, do kterého je zamilovaná.

A tak začíná příběh ze života plný vánoční atmosféry vyprávěný střídavě ze strany Rachel a Laurie....

Laurie - pracuje s módou, čémž si splnila svůj sen, je zamilovaná do svého souseda Jaye ale na začátku jejich vztahu vše trochu pokazila svou posedlostí prací
Rachel - milující a oddaná manželka, je ženou v domácnosti a přes veškerou snahu být pro svou pubertální dceru kamarádkou se jí to nedaří
Milly - pubertální dcera Rachel, která má ráda módu a přátelí se s Laurie,
Bea - matka Aidena, manžela Rachel. stará se o své blízké, po smrti svého muže Davida se s tím již smířila a věnuje se své rodině. Začnou u ní zdravotní komplikace
Jay - přitažlivý hudebník a soused Laurie

OBÁLKY:
Původní obálka se mi velmi líbí ale ve srovnání s naší nedokáži říct, která je lepší. Obě jsou vánoční a milé.

Kniha jsem četla o Vánocích a čekala jsem od ní, že to bude klasická oddechovka, o čemž jsem se později přesvědčila. Každá kapitola byla vyrávěna střídavě z pohledu Rachel a Laurie, což se mi líbilo. Dozvěděli jsme se tak o charakterech obou postav. Často se v ději vzpomínalo na minulost, první těhotenství, dobu studia. Ale co se mi nelíbilo, že na začátku skoro každé kapitoly autorka např. napsala, že Rachel byla s dětmi na kolech a v dalším odstavci teprve napsala jak jí to napadlo a kde kola sehnala. Přišlo mi, že se zbytečně snažila něco vyprávět z retrospektivy.
Ale jinak kniha byla mile vánočně naladěná. Příběh nebyl ničím složitý, takže jsem si u čtení mohla odpočinout.

75%