Recenze - Snídaně u Tiffanyho



Autor: Truman Capote
Orig. název: Breakfast at Tiffany´s
Série: -
Pořadí v sérii: -
Rok: 1958, v ČR
Počet stran: 1994
Nakladatelství: Odeon
Překlad: Jarmila Fastrová


Capotova novela Snídaně u Tiffanyho je sice prózou nepříliš rozsáhlou, svým významem se však řadí k základním dílům moderní americké literatury. V jistém smyslu může být její skromný objem známkou kvality; jeto právě omezená plocha krátkého literárního útvaru, co se stává prubířským kamenem spisovatelova talentu a dovedností - schopnosti rychlé a výstižné charakteristiky, psychologické kresby, smyslu pro dějový spád...
Hlavní hrdinka knihy, Holly Golightlyová, je dívka lehčích mravů, která má za sebou tvrdé dětství a chce za každou cenu dosáhnout úspěchu. Protože to neumí jinak, používá k tomu svého osobního kouzla a slabůstek starších bohatých pánů. V koutku srdce však touží po klidném a spořádaném životě, který jí symbolizuje nábytek z obchodního domu Tiffany. Ačkoliv byla v době vydání knihy televize teprve v počátcích, Capotovi se přesně podařilo vystihnout nastupující životní styl určovaný reklamou. Snídaně u Tiffanyho se tak stala barvitým obrazem amerického snu zasazeného do ulic kouzelného a jedinečného města - New Yorku.(databazeknih.cz)



Paul vypráví příběh o Holly, své sousedce. O svých setkáních a jeho touhách po ní - byl do ní totiž zamilovaný. Ale Holly je mladá, krásná a chytrá obletovaná žena, která touží po luxusu a pozornosti...


POSTAVY:

Holly - žena, která pro své sny udělá vše. Je neustále obletovaná mnoha muži

Paul - mladý muž, kterého Holly velmi okouzlila, nadbíhá ji, ale pro ni je neviditelný



OBÁLKA:
Česká obálka je taková roztomilá a tím, jak je kniha tenká tenká, to jen podtrhuje. V zahraničí vyšla kniha s různými obálkami, ale mně se nejvíce líbí ta česká.



MOJE HODNOCENÍ:
Na knihu jsem slyšela mnoho kladných názorů a tudíž jsem se na ni těšila. Říkala jsem si, že to bude taková tenká, milá oddechovka. Začala jsem číst a pořád jsem čekala, kdy to přijde. Upřímně to nepřišlo, kniha mě nebavila a i když se jedná o novelu lehčího rázu, já se prostě nudila. Film jsem neviděla, je tedy možné, že film by mě třeba bavil ale kniha mě zklamala.
 
Je možné, že jsem měla od ní velké očekávání, které nedokázala naplnit.
 
Kniha byla vyprávěna z pohledu hlavního hrdiny, popisoval situace a místa a Holly, hlavní hrdinku jsem prostě vůbec nepochopila.

45%

Žádné komentáře

Albatros