Recenze - Svůdné zlo

Autor: Wendy Higgins
Orig. název: Sweet evil
Série: Sweet
Rok: 2012
Počet stran: 413

Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti...
Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů - potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?(databazeknih.cz)

Anna je nenápadná a tichá šestnáctiletá dívka, která vidá podivná bílá stvoření, slyší neskutečně daleko a vnímá pocity ostatních. Myslí si o sobě, že je divná až do dne, kdy jde spolu se svým kamarádem Jayem na koncert kapely Smilníků. Tam se setkává s okouzlujícím muzikantem Kaidanem, který jak se posléze ukáže, ovládá stejné schopnosti jako ona.
Anna se dozvídá, že je dcerou démona a že se její druh nazývá nefil - její otec je démon závislosti a ona by měla pracovat v jeho stopách. Pohoršená z této představy se nakonec s Kaidanem vydávají hledat jejího otce, při této cestě oba jen stěží skrývají své city, ale Kaidan je synem démona smilstva.

Setká se Anna se svým otcem a dozví se celou pravdu o svém původu? Dokáží Anna a Kaidan skrývat své city nebo dovolí, aby jejich zakázaná láska oběma přiřkla rozsudek smrti?

Anna - šestnáctiletá dívka, která nepije a nekouří, je to zkrátka slušňačka, která skrývá tajemství, je nefil, jak se posléze dozvídá. Skoro na první pohled se zamiluje do Kaidana..

Kaidan - je synem démona smilstva, který pomáhá Anně pomalu odkrývat tajemství jejího původu. Je velmi okouzlující, záhadný a sexy, hraje v kapele Smilníků a je neustále obklopen holkami.

Jay - nejlepší kamarád Anny, který skládá texty a je pro něj velkým potěšením, když Smilníci zahrají jeho texty. Je moc hodný a za Annu by i dýchal

Patty - nevlastní máma Anny, která se o ní stará odmalička, miluje ji jako svou dceru a od začátku ví, že Anna je něčím výjimečná.

OBÁLKY:
Titulka je krásná a původní k tomu, dojem z ní mám celkově tajemný.

Od knihy jsem očekávala opravdu hodně, poprvé jsem o ní slyšela u Kath na stránce a zaujala mě svou obálkou, anotací i hodnocením Kath. Byla to má první andělovina a démonovina, a musím říct, že mě docela zklamala. Možná jsem od ní měla obrovské očekávání nebo prostě mi jen v danou dobu nesedla, ale do druhé knihy jsem se pustila hlavně proto, že jsem ji měla doma a chtěla jsem to dočíst, dokud si vše pamatuji.

Kniha je vyprávěna z pohledu Anny, což mi rozhodně nevadilo, možná naopak. Anna je sympatická a Kaidan je takový sladký bad boy. V celém příběhu je spousta andělů a démonů, až se v tom ztrácím, ale počáteční myšlenka je rozhodně výborná. Ale celkově děj mi přišel docela utahaný, ale nemohu říct, že by byl nezajímavý.

A teď plusy, kromě hezké obálky a toho, že jsem si velmi oblíbila hlavní hrdiny, musím pochválit i vztah hlavních hrdinů. Nejde tu totiž o žádný vztah teenagerů, kdy na sebe hned "skočí" a vědí, že je to jejich osudová láska, ejich vztah se vyvíjí postupně a je velmi zajímavé o něm číst. Dále postava Patti mi přišla opravdu skvělá, starostlivá máma a zároveň nebojácná žena, která nemá strach ze své dcery.

75%