Recenze - Skrytá píseň

ZÁHADNÉ ZMIZENÍ MLADÉ DÍVKY. SPOUSTA PÍSNÍ A MUŽNÝCH KAPEL.



Autor: Valentina Nazarova
Orig. název: The hidden track
Pořadí v sérii: #-
Rok: 2016, v ČR: 2018
Počet stran: 386
Nakladatelství: Omega
Překlad: Katerina Shevkunova
Moje hodnocení: ✶✶✶

Jednadvacetiletá Nika studuje v Londýně. Je krásná, temperamentní a má vše, co chce, nebo to alespoň dokonale předstírá. Ale má tajemství. Když jí bylo třináct, její milovaná starší sestra Jenia zmizela v malém městečku ve střední Anglii. Jediná věc, kterou Nika má, je sbírka kultovních rockových alb. Podle nich utvořila svou osobnost: vnímání krásy, lásky, života a svého vlastního já.  
 
Snaží se nemyslet na to, co se stalo. Až jednoho dne, těsně před Velikonocemi, ji minulost dostihne strašným způsobem, takže jí nezbývá než zjistit, co se vlastně tehdy stalo. Nika zveřejní sestřinu starou fotku na Facebooku v naději, že by ji někdo mohl poznat. Téměř okamžitě obdrží odpověď od ženy, která tvrdí, že byla nejlepší kamarádkou Jeniy, a Nika se vydává vlakem do Notownu, města, kde její sestra žila...


POSTAVY:
Nika - jednadvacetiletá dívka, které zmizela před osmi její sestra. Stále jí píše zprávy na Facebooku
Jenia - v jednadvaceti se ztratila, 
Chris - zpěvák, chodil s Jeniou

OBÁLKA:
Omega naštěstí nezvolila původní obálku, na které je sice také dívka se sluchátky, ale naprosto se mi nelíbí. Česká obálka mi přijde velmi jemná a tajemná. Jen stále nemohu přijít na to, proč se na titulku dostaly koleje. Pokud máte nějaký nápad, budu moc ráda, když mi ho napíšete do komentářů :-) 
Obálka se mi líbí, na druhou stranu, pokud bych neznala příběh, napadlo by mě, že se jedná o young adult romantický příběh. 

FILMOVÉ HODNOCENÍ:
-


MOJE HODNOCENÍ:
Přiznám se, že mě zaujala obálka, takže jsem se s chutí pustila do anotace, která zní skvěle. Skrytá píseň se mi četla velmi rychle a snadno. Ačkoliv knihu napsala ruská autorka, v ději mi to nijak nepřipadalo a v knize nebyli ani typická ruská jména. Je možné, že to bylo způsobeno také tím, že se děj odehrával v Anglii. 

Hlavní hrdinka Nika má nešťastný osud. Ve třinácti letech záhadně zmizela její starší sestra Jenia a zemřela jí i matka na rakovinu. Nejhorší možný osud mladé teenagerky způsobil, že Nika nikdy nemohla být pořádně šťastná. Ač se snažila skoro dva roky na ty tragédie zapomenout, stejně se vrátil její stesk. Nakonec se tedy rozhodne, že se vypraví do města, které její sestra tolik milovala. 

Odvážná dívka, to je první, co mě napadlo ohledně Niky. Nedovedu si představit trápení, které tato mladá dívenka zažívala a naprosto chápu, že se rozhodla vypravit do míst, kde její sestra žila a zároveň i zmizela. Po tolika letech se zdá, že není jediná naděje na objasnění té záhady. Policie její případ uzavřela s tím, že se nejspíš stala obětí obchodu s bílým masem nebo že zkrátka utekla od rodiny. Ovšem tomu Nika nevěří. 

Nice jsem velmi fandila, aby se jí podařilo odhalit, co se stalo s její sestrou. Nika v této knize také prožívá vztahy s muži. Nedokáži přesně říct, zda se jedná o lásku nebo spíš o chtíč. Ovšem pokud hledáte několika stranové útrapy a pády nějaké love story, té se tu nedočkáte. Upřímně jsem ráda, že vztahy tu autorka jen okrajově škrtla a více nerozebírala. 

Skrytá píseň je psána netypickým stylem dopisové formy. Kniha není rozdělená na kapitoly ale na jednotlivé zprávy, které Nika posílá své sestře na Facebook. Na můj vkus se ale jedná více než o dopisovou formu o klasickou ich-formu, neboť je tam velké množství popisů prostředí a lidí a hlavně dialogů. Každá zpráva je zakončena slovy jen pro Jen. 

Každá korespondence mezi sestrami začíná názvem písně, která se k dané situaci skvěle hodí. O spoustě těch písní jsem nikdy neslyšela, a řada z nich jsou skutečné hity. Autorka si krásně pohrála s prolnutím hudby a děje. 

Pokud hledáte spojitost s Dívkou ve vlaku, tak určitě marně. Za mě tato kniha je lehčím druhem thrilleru vhodným pro New Adult. Kniha se mi četla dobře, rychle odsýpala, a i když bylo několik míst  zbytečně natahovaných, čtení nelituji. Bohužel konec mě nesmírně zklamal. Autorka se snažila o Armagedon a bohužel to nesmírně překombinovala. Chvílemi jsem měla pocit, že je Nika snad superman. Co se týče rozuzlení celé věci ohledně Jenii jsem nečekala. Trošku mi přišlo smutné, jak to autorka celkově zakončila. Po dočtení jsem chvíli váhala nad hodnocením. Za ten konec jsem chtěla strhnout hodně, ale přišlo mi nefér shodit knihu kvůli posledním deseti stranám. 

Za knihu moc děkuji knihám Omega. Skrytá píseň zakoupíte v Knihy Dobrovský

  

Žádné komentáře

Albatros