Recenze - Tisíc polibků

Autor: Tillie Coleo
Orig. název: A thousand boy kisses
Rok: 2016 , v ČR: 2017
Počet stran: 352
Nakladatelství:Yoli
Překlad: Soňa Šedivá

Možná jsme jako ten třešňový květ. Jako padající hvězdy. Možná jsme se milovali příliš moc, příliš mladí a zapláli tak jasně, že musíme zaniknout. Extrémní krása, rychlá smrt.“ Jeden polibek trvá okamžik. Tisíc polibků však může vydržet na celý život. Jeden chlapec, jedna dívka. Pouto mezi nimi je ukováno v jediném okamžiku a střeženo v srdci celou dekádu. Jejich pouto vydrží navždy. Nebo tomu alespoň věří. Když se sedmnáctiletý Rune Kristiansen po dvou letech vrací z rodného Norska do ospalého městečka Blossom Grove v Georgii, kde se v dětství spřátelil s Poppy Litchfieldovou, vrtá mu hlavou pouze jediné: Proč mu dívka, která byla druhou polovinou jeho duše a která mu slíbila, že bude věrně čekat na jeho návrat, přestala před dvěma lety odpovídat na jeho dopisy a telefonáty? Poppyino mlčení zlomilo Runovi srdce. Zatrpkl a zatvrdil se. Když však odhalí pravdu, zároveň zjistí, že ještě větší bolest ho teprve čeká. Samostatný román pro čtenáře od 14 let. Přichystejte si kapesníky.(databazeknih.cz)

"Někdo, koho miluju, mě naučil, že život je vzácný. Naučila mě, že nemáme dělat nic, čím bychom zničili své dobrodružství. A já ji poslouchal."

Rune a Poppy se seznámili, když jim bylo pět. Rune se přestěhoval ze svého rodného Norska hned do domu vedle Poppy. Oba se začali jako děti kamarádit až jejich přátelství přerostlo v lásku. Když jim bylo patnáct byli šťastně zamilovaní a měli pocit, že je nic nemůže rozdělit. Poppy, která od své zemřelé babičky dostala neobvyklé dědictví - sklenici na tisíc polibků. Každý důležitý polibek si měla zapisovat na růžové srdíčko a hodit ho do sklenice. Až bude stará, bude s radostí vzpomínat na polibky, které již dávno zapomněla.

Jenže Rune se musí se svou rodinou vrátit zpět do Norska kvůli otcově práci. Ví, že to není navždy a že se zase vrátí, i přesto s těžkým srdcem odjíždí. Oba si chvíli dopisují, jenže potom beze slova Poppy zmizí a nikdo neví kde ona nebo její rodina jsou. Tak ubíhají dva roky než se Rune se svou rodinou znovu vrací a odhaluje důvody, které k tomu Poppy vedly...

Poppy - tmavovlasá dívka, která miluje Runa, hudbu a svůj život
Rune - blonďatý rebel věčně oblečený v černé barvě z celého svého srdce miluje Poppy

Yoli zvolilo vlastní obálku, která sice není ošklivá a mně se líbí, ovšem k příběhu daleko víc sedí původní obálka. Ovšem velmi musím zkritizovat zadní stranu, kterou svou ukázkou bohužel Yoli prozradilo největší spoiler knihy.

-

První slova, která jsem o této knize slyšela byla ta, že u této knihy budu plakat a plakat. Většina lidí zmiňovala, že u knihy brečelo už u prvních dvou kapitol, já byla výjimkou. Na začátku jsem nebrečela. Až potom...

Co mě opravdu velmi zklamalo, bylo to, že vzadu na knize byl napsán ten největší spoiler o knize. Takže pokud jste ještě knihu nečetli, rozhodně NEČTĚTĚ UKÁZKU NA OBÁLCE. jelikož jsem si zadní stranu přečetla přibližně poté, co jsem měla za sebou tak dvě kapitoly knihy, byla jsem řádně naštvaná. Okamžitě zmizelo to kouzlo, kterým byla kniha zavalena. Důvod, proč Poppy zmizela z Runova života byl krutý ale na druhou stranu dívku zcela chápu.

Tisíc polibků patří mezi ty lepší Young adult knihy, kterou si rádi přečtete i v pozdějším věku. Autorčin styl psaní byl velmi lehký a nenucený, takže mi oči vnímali slovo po slově a knihu jsem měla během několika hodin přečtenou.

Rune je drsňák a takový správný a typický bad boy, který má ale srdce ze zlata. Obzvláště poté, co se dozví Poppyino tajemství, kvůli kterému ho opustila. Kniha názorně ukazuje, že život je křehký a láska jakbysmet.

V knize jsem si musela několikrát vyznačovat pomocí lepíků místa, která mě neskutečně zaujala a chytila za srdce. Autorce i překladatelce smekám za některé výrazy. Na druhou stranu mi přišel někdy Rune až příliš romantický, než aby byl skutečný.

Poslední kapitola mi ovšem ke knize příliš neseděla. Byla hezká a romantická ale raději bych ji z knihy vyškrtla.

Nápad na vhazování vzpomínek na nejkrásnější polibky svého života je ale velmi originální. Je pravda, že člověk si celý život pamatuje svůj první polibek, svůj nejhorší polibek, ale co ty, které přišly náhodou a přitom potěšili tolik, že z toho mohlo puknout srdce? Je smutné, že si člověk nedokáže v paměti ponechat myšlenky na všechny příjemné a milé chvilky a samozřejmě i ty polibky.

Závěrem bych chtěla říct, že knihu všem moc doporučuji, je to sice kniha, u které jsem na konci řvala jako želva, ale líbila se mi. Kniha v sobě nesla poselství, které u mnoho young adult knih nenajdete. Opravdu příjemné čtení ke kterému ale rozhodně doporučuji alespoň jeden balíček kapesníků.

Můt třešňový kvítek.
Nedostižná kráska s omezenou délkou života. Kráska tak jedinečná ve svém půvabu, že nemůže vydržet dlouho. Je tu, aby obohatila naše životy, potom ji odvane vítr. Nezapomenutelná. Protože nám připomíná, že musíme žít. Že je život křehký, přesto se však  v té křehkosti skrývá síla. A láska. A důvod. Připomíná nám to, že život je krátký, že naše nadechnutí jsou spočítaná a náš osud pevně dán, bez ohledu na to, jak tvrdě s ním bojujeme.

POZOR ČTĚTE TENTO ÚRYVEK AŽ PO DOČTENÍ KNIHY!!! ↓↓↓

Rune se přisunul blíž, sevřel mě pevněji kolem pasu. Zvedla jsem třesoucí se ruku k jeho obličeji. "Mám strach z toho, že tě opustím. Nebojím se umírání, Rune, bojím se však, že půjdu někam, kde to neznám, bez tebe."