Recenze - Falešný román

Autor: Magdalena Mintová
Orig. název: -
Rok: 2017
Počet stran: 272
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: -

Když je váš tatínek bohatý a dává, proč toho nevyužít? Život v luxusu je přece tak krásný, tak lákavý. Jenže co když taťulda utáhne kohoutky a začne blábolit cosi o samostatnosti, odpovědnosti a skutečném životě? No, pak si třeba vymyslíte, že píšete román. Protože umělci, jak známo, mají náklady a křehkou duši, kterou by nemělo nic vykolejit, aby se dílo zadařilo. Jenže každý plán, jak zjistí naše hrdinka, má ošklivé nutkání se komplikovat a komplikovat až do úplného zbláznění.

Ema - rozmazlená, sebestředná, líná a vypočítavá dcera bohatých rodičů, která vždy měla vše naservírované na stříbrném podnose
Albert - syn bohatých rodičů, který by mohl být vhodnou partií pro Emu
Natálie - mladá žena, která vyrůstala v dětském domově, píše fejetony pro časopis
Tony - majitel a správce domu, do kterého se Ema přistěhovala

Na knize je jednou z největších lákadel právě obálka. Už na první pohled je velmi zajímavá a poutavá a k příběhu dokonale padne. Navíc po vydání druhého dílu musím říct, že oba díly k sobě moc hezky ladí. Na první pohled vás zasáhne zelená barva, na které se rozprostírá stroj. Na druhý pohled si všimnete zásnubního prstenu, hrdinky v dolní části stroje a dalších detailů, které stvořil sám příběh. Nadšenost!

-

Přiznám se, že české autory moc nečtu. Je to trošku smutné ale jen málokdy jsem našla knihu od českého autora, která by se mi líbila a sedla mi. Nemám ráda knihy, které jsou jen kopií jiné slavné knihy nebo naopak syrový příběh bez nápadu. Ovšem pokud je řeč o Falešném románu, tu se těchto věcí bát nemusíte.

Falešný román vypráví o Emě, která vždy dostala, co chtěla. Celý život jí cestu životem prohazoval tatínek a jeho finance, takže se není čemu divit, že je Ema taková, jaká je. Ve svých sedmadvaceti letech žije u tatínka, který ale žití s ní má trochu plné zuby. Chce aby se osamostatnila, což v podstatě i Ema sama chce, jenže proto nic nedělá. Aby nemusela denně poslouchat rozmrzelou kritiku svého otce, namlouvá mu, že píše román - detektivní román. Nadšený otec tedy sype penízky do své dcery dál aniž by tušil, že onen román je jen její deník, ve kterém si na něj a na celou rodinu v jednom kuse ztěžuje.

Ovšem jednoho dne si Emin otec domnělý rozepsaný román přečte a správně se rozzlobí. Vyhodí svou dceru z domu. Ovšem aby nebylo tak zle, pronajme jí byt, do kterého jí okamžitě přestěhuje její věci. Ema se ocitá bez prostředků a tak je nucena prodávat kousky svého oblečení. Jak z této situace ven? Co takhle dát na přání svých rodičů a vdát se za Alberta? Je to chlapec z dobré rodiny, který nemá a snad ani nikdy neměl přítelkyni. A na pohled není zas až tolik ošklivý.

Ema mi chvílemi připomínala Becky z Báječného světa shopaholiků od Sophie Kinselly, kterou jsem před pár lety četla. Obě milovaly módu, neustále byly bez peněz a přesto nakupovaly. Akorát Becky jsem měla radši. Ema mi přišla víc rozmazlená a taková malá mrcha, kterou bych za kamarádku nechtěla. Bohužel mi dost často lezla na nervy.

Falešný román je psaný deníkovou formou, díky čemuž děj neskutečně rychle utíká. Ema nám vypráví postupně své dny. Tento nevšední styl vyprávění se mi zamlouval. Všude jsem na román slyšela jen samou chválu a krom čtivosti jsem zaslechla sliby o jednom z nejvtipnějších románů minimálně tohoto roku. Zasmála jsem se, Emě se dělo hodně vtipných věcí, ale bohužel za břicho jsem se stále nepopadala.

Trošku mě mrzí srovnání s Bridget Jones, protože Bridget je sice smolařka, ale je to hodná holka, narozdíl od Emy. Ale abych jen nehanila.

Kniha Falešný román v podstatě nemá závěr. Přijde mi, že autorka knihu najednou ukončila a tečka. Poslední kapitolu napsala lehce napínavě a díky tomu pěkně našponovala čtenáře pro druhý díl. Ovšem pokud čekáte napětí a akci v závěru, pak jste na špatné knize.

Falešný román je oddechový román, který se čte téměř sám. Ema si vás nezíská, možná naopak získá velké nesympatie, ale jako celek je to velmi milá kniha. A další bod je skvělá obálka.